MSSS 2009

Sunday, March 1, 2009 , Posted by ijalceritera at 6:05 PM

Alhamdulillah, Gombak juara !!Allahuakbar!Sebahagian teammate L18 dan L15.Di sini, dewan pertarungan.
Dalam dewan,barisan meja disusun mengikut kategori berpasukan.


Wakil2 Gombak dan wakil Kuala Selangor

Pertandingan ini telah diadakan pada 24-26 Februari 2009 di Sepang. Hari pertama, setiap pemain bermain 4 game secara individu. Hari kedua , para-pemain bermain 3 game secara individu dan diikuti satu game secara berpasukan. Hari ketiga, para pemain bermain 3 game secara berpasukan. Untuk kategori individu setiap seorang pemain diberi masa ! jam. Jadi, had masa 1 game adalah 2 jam. Bagi kategori berpasukan, setiap pemain hanya mendapat 30 minit seorang. Oleh itu had masa 1 game adalah 1 jam.
Juara P12 dan P18 telah digondol oleh wakil Gombak. Seramai 6 orang wakil Gombak( L18,L15,P18,P15) telah melayakkan diri mereka ke saringan top 6 bagi kategori masing2 untuk menjadi wakil Selangor.
Lastly, ana hanya mendapat 4 points out of 7 stressfull games. 3 menang 2 seri dan 2 kalah.
Team L18 Gombak telah menduduki tempat ketiga daripada 10 daerah. Kiranya tak pulang dengan tangan kosong. Time pengumuman juara keseluruhan dah start saspens. Bermula daripada no. 5 saspen yang melampau2. Suma diam jer.Then x lama lepas itu, Gombak pun diumumkan juara ( tapi apasal wakil2 Gombak jer semangat nak tepuk??Pelik...) Yang paling ketara , daerah Klang dan PJ tergamam, tak terkata . Selama ini 2 daerah itu sahaja yang menduduki no. 1. Time frust sesangat( dah x dpt top 6) tiba2 macam frust tuh dibuang dan diisi dengan perasaan yang gembira tidak terkata (Macam menang rumah sukan pulak). Memang girang ar masa tu. Macam kanak2 riang waktu tu . Pegang trofi, ambil gambar2. Seronok.Masa nak balik macam sedih pula, berpisah ngan kawan2 yg kita dah kenal and rapat. Kiranya lastly main lambai2 tangan.

p/s : Ada satu hari tu macam semua orang jadi x betul. Ada orang ambik kayu pastu pukul2 lopak air, budak2 terlalu ghairah bermain kejar2 sampai ada yg jatuh, pastu sambung main kejar2 lagi, ramai 'budak' besar dan kecil yang main "sapa paling stabil jalan atas akar pokok", ada juga yang ambil kayu kibas2 angin( tension kot ?!?!) ......pelik sangat hari tu....
Akhirnya , fokus ana sudah pun beralih -> SPM 2009 !

Currently have 4 Baca Balas:

  1. Anonymous says:

    tahniah2.. ranking ke 14 kan?

  1. Unknown says:

    huh,tnngi la ko
    haha

  1. ijalceritera says:

    burp, alhamdulillah....