10 'KEBAIKAN' air 'Coke'

Saturday, March 28, 2009 , Posted by ijalceritera at 12:33 AM

Bismillahirrahmanirrahim...

Cuba balik rumah buat experiment dengan coke,betulkah hujah-hujah dibawah.

Assalamualaikum
" Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.

Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan.
Persis pasukan SMART dan bomba kita itu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka menggunakannya?












Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari.
Elok untuk yang berniaga sup tulang!

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'.
Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan citric acid yang berada dalam Coke.
Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome ; Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke.
Kesannya karat hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan hakisan pada skru/nat bateri kereta ; Tuangkan sahaja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa.
Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa Coke.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap.
Pasti bersih. Tak usah guna tin sembur cuci cermin seperti yang dijual di Yawata; harganya amat mahal!


Bahan aktif Coke adalah
phosphoric acid. Ia mempunyai pH 2.8.
Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka!

Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama ke arah penyakit
osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,
[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya".
Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.

Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...

Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula di rumah dan minum mesti termuntah tapi tambahkan
citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!. Wahh! Rasanya seperti meminum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak berapa manis. Lidah dan otak pun ditipu. Semua minuman ringan menggunakan asid yang sama. Tak kiralah Pepsi. 7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama! Anak bapak dan Keluarga 69.

Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk meghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Seperti candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Begitulah terjadinya nama CocaCola.

Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah tapi kalau nak rendam gigi dalam mulut tu pun boleh , apa salahnya] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu hilang/lebur dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi,cuba cara ini, mungkin gigi itu boleh hilang!

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama sahaja! Anda minum
Caffein, bahan yang sama dalam kedua-dua minuman tersebut.

Di India, negeri
Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka.
Jadi racun seranggalah pulak. Siapa yang ada tanam pokok cili di rumah, semburlah Coke untuk bunuh serangga. Cili itu rasa pedas manis berperisa coke, mungkin? Cubalah!

Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%. Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur serangga dan lain-lain.
Rupa-rupanya, Coke juga boleh dibuat sebagai bahan gantian kecemasan jika bahan cuci/pelincir/penghakis habis kat rumah. Semua fakta di atas anda boleh cuba sendiri dirumah jika tak percaya.
Yang mana tak lepas sains khasnya kimia dulu bolehlah buat eksperimen sains kimia ini di rumah.

Ada beberapa eksperimen sahaja yang mungkin tidak berjaya. Harap Maklum.

sumber:http://www.shukur.org/v4/component/option,com_smf/Itemid,105/topic,17138.0/

Innalillahi wa innailahi raji'un.


























































Currently have 1 Baca Balas:

  1. hanan says:

    coke hebat ! lepas ni tak pyah beli pencuci tandas. HAHAHA.