Keringat Belum Habis

Tuesday, April 28, 2009 , Posted by ijalceritera at 9:27 PM

Bismillahirrahmanirrahim...



Tak,
Aku tak biarkan,
Aku tak akan biarkan,
Kawanku menyumbat telinganya sendiri,
Biar ocehan berbunyi,
Biarkan,
Aku berdiri disokong akar dalam,
Aku rela dianggap rumput,
Gagah ditimpa ribut,
Kukuh di celah bencana.

Aku optimis,
Tak gelagak,
Jauh sekali gundah,
Tadi aku dapat emas,
Daripada pemberi yang pemurah,
Aku tak putus asa,
Itupun aku belajar daripada kamu,
Haha,
Nilai yang baik.

Tunggu,
Tadi aku belum kalah,
Cuma aku kekurangan emas,
Rumput-rumput lain masih teguh,
Kau sendiri nampak buktinya,
Aku akan 'berikan' emas kepadamu,
Akanku gabung penyokong dan tukang sorak,
Seiring tawakal.

Aku cuba!
Aku cuba!
Aku cuba!



Innalillahi wa innailaihi raji'un...

Currently have 0 Baca Balas: