Cuti ?

Friday, June 5, 2009 , Posted by ijalceritera at 9:53 PM

Bismillahirrahmanirrahim...



Assalamualaikum w.b.t.


Burung merpati terbang seribu,
Ombak laut menderu pantai,
Ceritera ini untuk kamu,
Ibrahnya panjang berangkai-rangkai.



Ada orang kata "Cuti bosan lar weah, tak ada buat apa-apa".
Ada orang kata lagi "Weah, jom lepak kat mall. Bosan ar duduk rumah"
Ada orang pernah berkata " Sorry lar. Aku tak boleh lepak dengan korang. Aku nak teman awek aku jalan-jalan"
Ada juga orang berkata " Aku nak duduk rumah ar main game puas-puas !"
Pernah orang berkata " Bapak best doh! Aku tengok cerita drama bla bla bla. Best siot!. Start lepas subuh, habis sebelum subuh"


Ada manusia berkata "Aku nak tolong nenek aku cuti ni. Lama lah juga tak tolong nenek. Kesian nenek aku"
Adapun manusia berkata " Alhamdulillah. Dapat juga cuti ini nak rapatkan ukhuwah. Yeah main futsal"
Manusia telah berkata " Nak kerja kot. Dapat duit..! WooOooo."
Ada juga yang berkata begini " Cuti ni aku nak belajar, nak cover semua subjek. Nanti tak ada pula risau peperiksaan"
Manusia juga ada berkata" Cuti ni juga, aku nak mantapkan diri aku dengan islam. Aku nak dakwah orang nanti, mesti ar mantapkan diri dulu"
Ada juga yang berkata" Cuti ni kena siap semua kerja. Tak nak tangguh-tangguh buka sekolah"

Berdasarkan dialog di atas, pastinya kamu dapat teka....

Yang mana satu adalah kamu ?!

"Demi masa, sesungguhya manusia benar-benar dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan saling menasihati dengan kebenaran, dan saling menasihati dengan kesabaran" Al-Asr ayat 1-3.



Innalillahi wa innailaihi raji'un...

Currently have 0 Baca Balas: